Kako odabrati odgovarajuću osobnost za svoj chatbot
Odlučili ste da želite chatbot, znate o čemu želite informirati svoje korisnike, ali niste sigurni kakav stil komunikacije želite. Formalni, suzdržani? Duhoviti, opušteni? To ovisi o mnogo faktora, a upravo o tome pišemo vam danas.
Razmislite za početak kako s drugima komunicirate mailom, a kako putem poruka. Kad se s nekime dopisujete porukama, interakcija je gotovo uvijek neposrednija i intimnija. Isto vrijedi i za komunikaciju s chatbotima. Nećete se s njima pobratimiti ili stvoriti neraskidive prijateljske veze, ali spontano ćete s chatbotom htjeti razgovarati kao s nekim koga poznajete. Za vas je to iznimna prilika da se s korisnicima svojih usluga povežete još više i zadržite njihovu lojalnost, ali ako vaš chatbot nema dobro osmišljenu osobnost i komunikacijski stil koji odgovara vrijednostima koje zastupate i cijenite, možete čak stvoriti i negativan učinak.
Za početak je bitno predstavlja li chatbot određenog pojedinca ili organizaciju. Ako chatbot predstavlja organizaciju, posebice veću, mnoge već imaju razvijenu komunikacijsku strategiju s korisnicima, a ona će se odraziti i na komunikacijskome stilu chatbota. Međutim, manja se poduzeća često tek u trenutku izrade chatbota suočavaju s potrebom razvoja svojeg komunikacijskog stila, a stvaranje chatbota ujedno im je izvrsna prilika da osvijeste i osmisle svoj stil korisničke podrške.
Postoje i mnogi chatboti koji predstavljaju pojedince. Jedan od najpopularnijih chatbota na Facebook Messengeru upravo je onaj Robbieja Williamsa. Bilo da su vrlo slavni ili manje poznati, brojni umjetnici i profesionalci žele uspostaviti izravan kontakt sa svojim pratiteljima i korisnicima i davati im brze i ažurne informacije o svojim nastupima, proizvodima i ostalome, i u tome im chatbot može biti sjajan partner.
Osim osobnosti, treba razmisliti i o vizualnoj personi chatbota. Novije su smjernice da se treba kloniti ljudskih obilježja te na taj način korisnika stalno osvještavati da ipak komunicira sa strojem te da očekivanja o komunikaciji tome treba i prilagoditi. Može to biti modificirani logo, stilizirani prikaz vašeg proizvoda ili usluge, prilagođeni prikaz robotića - nešto što će odgovarati vašem poslovanju i komunikacijskom stilu.
U osmišljanje osobnosti chatbota najbolje se upustiti metodički, s papirom i olovkom. 🤓 Zapišite sve detalje i specifikacije i dosljedno ih primjenjujte, posebice ako više osoba sudjeluje u osmišljanju sadržaja vašeg chatbota. Za kakav se god stil komunikacije chatbota odlučili, on mora biti dosljedan i prepoznatljiv te na nenametljiv način angažirati korisnika.
Jeste li već naišli na chatbot koji vas se dojmio svojim komunikacijskim stilom? Treba li vam pomoć u osmišljanju chatbota koji će na pravi način predstavljati vaše poslovanje? Pišite nam na erato@erato.hr!